blog

Full service Marketing Agency

Zašto je važan UX dizajn – prvi dio

ČET 23/02

Zašto je važan UX dizajn – prvi dio

Kreativa | Blog piše: Antonija Vresk

Korisničko iskustvo ili UX dio je procesa dizajniranja i daje cjelokupni doživljaj web stranice ili aplikacije. Bavi se i planiranjem iskustva te stvaranjem tijeka rada za korisnike. Bazira se na istraživanju i planiranju potreba korisnika. Korisničko iskustvo bitno je jer pokušava ispuniti potrebe korisnika i tako stvoriti lojalnost prema proizvodu ili brandu.

 

Što je potrebno za dobar UX?

Problem korisničkog iskustva to što svaki korisnik ima jedinstven doživljaj, a UX pokušava uskladiti iskustva. Pogrešno je pretpostaviti da znamo što korisnici žele. Kako bismo lakše shvatili što korisnici žele potrebne su interakcije, gledati ih kako koriste proizvode, ali i postaviti prava pitanja u pravo vrijeme.

 

Metode UX procesa

Kada se stvara korisničko iskustvo, potrebno je proći sljedeće korake:

  1. Korisnički profili i persone – prvi korak u svakom procesu dizajniranja je upoznavanje publike, to omogućava razvoj iskustva koji se mogu poistovjetiti s korisnicima.
  2. Evaluacija sustava – svaki sustav potrebno je testirati i ocijeniti, na temelju ocjena potrebno je napraviti ispravke prema podacima istraživanja.
  3. Testiranje sučelja – Potrebno je provesti istraživanje na više sučelja kako bi se mogla usporedi efikasnost i kvaliteta.
  4. Istraživanje korisnika – provođenje istraživanja postojećih i potencijalnih korisnika s ciljem dobivanja uvida što bi bio najefikasniji dizajn. Korisničko iskustvo je subjektivno i potrebno je direktno dobiti povratne informacije iz interakcija s korisnicima.
  5. Izrada prototipova i wireframova – izrada vizualnih wireframova različitih rasporeda elemenata i interaktivnih prototipova.
  6. Korištenje dijagrama tijeka – potrebno je izraditi grafikon željenog kretanja korisnika kroz sustav.
  7. Obrasci za dizajn – obrasci daju konzistentnost i način za pronalaženje najefikasnijeg alata. (modularni tabovi, breadcrumbs, slideshows - korisnici su već ranije upoznati s njima).
  8. Site mapa – Razvoj site mapa i organizacija svih podstranica na web stranici. Omogućava bilježenje u promjeni arhitekture stranice.
  9. Stilovi za brand – Omogućava konzistentnost kod dizajniranja korisničkog iskustva kroz brand. Stilovi omogućavaju piscima i dizajnerima da rade u okvirima te se tako osigurava odgovarajući dizajn elemenata s brandom.

 

Mnoge kompanije su prepoznale važnost UX dizajna i sve više vremena i novaca posvećuju istraživanju i razvoju. Korisnicima više nije bitno samo kako nešto radi nego kako izgleda i kakav osjećaj daje kada koriste web stranicu ili aplikaciju. Dobro ili loše korisničko iskustvo izravno će utjecati na prodaju što UX dizajn čini obaveznim za svaki projekt.

Najčitanije

Pr
Blog piše: Jasmina Popović

Neka logotip priča umjesto vas

Pr
Blog piše: Eugen Ferenček

Pokvareni telefon

Kreativa
Blog piše: Antonija Vresk

Tipografija, kaligrafija i lettering

Kreativa
Blog piše: Antonija Vresk

Znanstvena teorija dobivanja boja

Kreativa
Blog piše: Antonija Vresk

Zašto je važan UX dizajn – drugi dio

Kreativa
Blog piše: Ivana Božić

Kako boje utječu na kreativnost?

Pr
Blog piše: Jasmina Popović

Korporativno komuniciranje u krizi

Pr
Blog piše: Mila Martinović

Odnosi s javnošću (PR) vs. publicitet

Media
Blog piše: Marijana Ujević

Veliki povratak maskota u svijet marketinga

Kreativa
Blog piše: Antonija Vresk

Infografika - prenositelj informacija

Pr
Blog piše: Jasmina Popović

Moć prvog dojma

Kreativa
Blog piše: Ana Prlić

Logo naš svagdašnji

Online & digital
Blog piše: Zvonimir Milas

Promjene u news feedu

Media
Blog piše: Antonija Mance

Pre-roll oglašavanje u Hrvatskoj!