blog

Full service Marketing Agency

Zašto je važan UX dizajn – drugi dio

ČET 30/03

Zašto je važan UX dizajn – drugi dio

Kreativa | Blog piše: Antonija Vresk

Korisničko iskustvo (user experience) govori da se radi o dvije stvari korisniku i iskustvu.

Statistika pokazuje da je 90% korisnika izjavilo kako su prestali koristi aplikaciju zbog loših performansa. 86% njih je obrisalo ili deinstalirao aplikaciju zbog funkcionalnih problema ili lošeg dizajna. 86% korisnika vjeruje da bi korisničko iskustvo bilo bolje kada bi se izdvojilo više novaca za istraživanje i dizajn.

Dobrim korisničkim iskustvom može se zaokupiti interes korisnika, ali i njihovu lojalnost. 48% korisnika zaključilo je da vlasnici poslovnih stranice koje ne rade dobro na mobitelima ne mare za svoj imidž. 52% korisnika izjavilo je kako loše mobilno iskustvo ih tjera da više ne dolaze na te iste stranice.

Princip: 40% korisnika će napustiti stranicu, ako joj je potrebno duže od 3 sekunde da se učita, dok će 79% korisnika pronaći drugu stranicu i tako izvršiti zadatak.

Glavne značajke web stranice su: zadovoljavanje osnovnih pravila dizajna, dostupnost, korisnička orijentacija. Pozornost na korisničko iskustvo potrebno je usmjeriti već u ranoj fazi izrade komponenata. U proces dizajna bitno je uključiti sljedeće korake: 

  1. Harmonija između estetike i tehnologije – opće je prihvaćeno da se web dizajn odnosi na estetski dio web stranice, boje, smještaj elemenata, fontove… UX dizajner i web dizajner u tom su smislu tada u konfliktu zbog svojih različitih filozofija. Web dizajneri pokušavaju eksperimentirati s elementima da stranica ne izgleda previše formalno, dok UX dizajner je pokušava svesti na što jednostavnije elemente. Web dizajner radi na tome kako će izgledati, raspored strukture elemenata koja privlači korisnička osjetila, zadatak UX dizajnera je izrada puta koji će korisnik slijediti kroz dizajn.
  2. Dostupnost stranica na svim platformama – rasprostranjenost tehnologije koja ima mogućnost pristupanja internetu je vrlo raširena što prisutnost UX dizajna čini obaveznim alatom kod izrade web stranica i aplikacija. Korisnicima mora biti omogućeno dobro korisničko iskustvo bez obzira s kojeg uređaja pristupaju.
  3. Korisnička perspektiva – UX dizajn daje izazov za sagledavanje stvari iz perspektive korisnika – potrebno je razmišljati na način na koji razmišljaju korisnici (što traže, hoće li ih privući, što ih je privuklo na stranici). Kritičko razmišljanje pomoći će u stvaranju više korisnički orijentiranih stranica.
  4. Prezentiranje novih ideja na ugodan način – tehnologija napreduje, ali ako ljudi ne znaju koristi alate neće biti ni zainteresirani za njihovo korištenje. UX dizajn izaziva korisnike da ostanu na stranici i usvajaju nove koncepte u dizajniranju. Kompleksne koncepte predstavljaju jednostavnim.
  5. Uspješnost – najvažnija stavka koja pokazuje kako će UX dizajn napraviti veliki raskorak između strana koje ga koriste i onih koji ne koriste. Omogućava povratak korisnika. Izrada efektivnih call-to-action gumbova i pristupačnost. Zadovoljava korisnike.

Najčitanije

Pr
Blog piše: Jasmina Popović

Neka logotip priča umjesto vas

Pr
Blog piše: Eugen Ferenček

Pokvareni telefon

Kreativa
Blog piše: Antonija Vresk

Tipografija, kaligrafija i lettering

Kreativa
Blog piše: Antonija Vresk

Znanstvena teorija dobivanja boja

Kreativa
Blog piše: Antonija Vresk

Zašto je važan UX dizajn – drugi dio

Kreativa
Blog piše: Ivana Božić

Kako boje utječu na kreativnost?

Pr
Blog piše: Jasmina Popović

Korporativno komuniciranje u krizi

Pr
Blog piše: Mila Martinović

Odnosi s javnošću (PR) vs. publicitet

Media
Blog piše: Marijana Ujević

Veliki povratak maskota u svijet marketinga

Kreativa
Blog piše: Antonija Vresk

Infografika - prenositelj informacija

Pr
Blog piše: Jasmina Popović

Moć prvog dojma

Kreativa
Blog piše: Ana Prlić

Logo naš svagdašnji

Online & digital
Blog piše: Zvonimir Milas

Promjene u news feedu

Media
Blog piše: Antonija Mance

Pre-roll oglašavanje u Hrvatskoj!